Kristina Beljan, Martina Linarić, Sandra Marić Bulat

 PRIVATNA ARHIVA
Moćni suplementi

Nutricionistice su nam otkrile koje dodatke prehrani koriste! Jedan se posebno istaknuo

Suplemente koriste kod simptoma PMS-a, prehlade, kod fizičkih napora...

Dodaci prehrani zadnjih nekoliko godina postali su sve popularniji. Mnogi odrasli, ali i djeca osim vitamina, unose minerale, aminokiseline, enzime i razne druge mikronutrijente. S obzirom na to da se svi ti mikronutrijenti mogu dobiti iz hrane, zanimalo nas je koriste li nutricionisti suplemente ili se u potpunosti oslanjaju na prehranu. Martina Linarić, Sandra Marić Bulat i Kristina Beljan dale su nam odgovor.

- Dodatke prehrani koristim samo ako mi padne imunitet i osjetim prehladu, tada uzimam vitamin C i kurkumu u prahu – rekla nam je nutricionistica Martina Linarić iz nutricionističkog savjetovališta Nutrimarlin.

Kurkumu u prahu, kaže, dodaje u čaj od đumbira, a to je kombinacija koja joj pomaže da se riješi prehladu.

image

Martina Linarić

PRIVATNA ARHIVA

S obzirom na to da je vitamin C moćan antioksidans, našao se i na popisu suplemenata koje koristi i nutricionistica Sandra Marić Bulat. Međutim, ona unosi vitamin C iz natrijevog askorbata.

- To je nekiseli oblik vitamina C i zato ga unosim. Naime, klasični zakiseljava želudac, a to želim izbjeći – objasnila Marić Bulat.

No, to nije jedini dodatak prehrani koji koristi nutricionistica.

- Bavim se sportom pa trebam nešto što će mi pomoći kod fizičkih napora pa je u moju svakodnevicu uključen i magnezij. Pijem ga ujutro za više energije i navečer za opuštanje mišića – objasnila je.

Isto tako, kaže da redovito koristi BCAA ili glutamin.

BCAA je razgranati lanac esencijalnih aminokiselina, a glutamin je neesencijalnih aminokiselina. Aminokiseline izgrađuju sve proteine, mnoge hormone, antibiotike i ostale peptide.

- Aminokiseline su nam potrebne za rad mozga te izgradnju mišića, a inače ih dobivamo iz životinjskih proteina. Životinjski proteini su najbolji izvor aminokiseline, ali s mesom ne trebamo pretjerivati jer sadrži kolesterol, a nema nikakvih vlakana. Baš zato su aminokiseline u obliku dodatka prehrane dobar izvor jer ulaze izravno u krvi i mišiće i ne moraju se termički obraditi. Uz to, odličan je benefit to što poboljšavaju izgled kože – istaknula je Marić Bulat.

image

Sandra Marić Bulat

PRIVATNA ARHIVA

Nutricionistica objašnjava i da kroz dodatke prehrani kontrolira simptome PMS-a.

- Simptomi su obično potištenost, tjeskoba i loš san, a po noći se i znojim, jednostavno tako mi radi hormoni. S obzirom na to da ne želim piti hormonski nadomjestak, pijem valerijana kapi. Sedam dana prije menstruacije svaku večer uzmem nekoliko kapi. Ovo je odličan nadomjestak koji mi zaista pomaže – rekla je.

Kristina Beljan iz nutricionističkog savjetovališta Nutrissimi također upotrebljava dodatke prehrane kako bi ublažila simptome bolesti.

- Koristim suplemente omega-3 masnih kiselina jer imam psorijazu pa moje tijelo ima veće potrebe za tim. Uz to, unosim i vitamin D3 koji je također dobar za moju kožnu bolest, ali i zato što sam imala manjak tog nutrijenta – objasnila je Beljan.

image

Kristina Beljan

AGNES BITUNJAC, FOTO STUDIO IPIK

I kod nje se našao magnezij na popisu dodataka prehrani.

- Ponekad ga popijem nakon treninga jer pomaže tijelu u oporavku – zaključila je.

Linker
22. srpanj 2024 16:24