FOTOGRAFIJE: SHUTTERSTOCK
STUDIJA

Otkrivena POVEZANOST između crijevnih bakterija i moždanog udara

Mikrobiom crijeva utječe na intenzitet moždanog udara i ishod, odnosno na oštećenja nastala nakon moždanog udara. Promjene u prehrambenim navikama, poput smanjene konzumacije crvenog mesa i jaja, znatno utječu na intenzitet moždanog udara

Novo otkriće znanstvenika iz Klinike Cleveland prvi put je dokazalo da mikrobiom crijeva utječe na intenzitet moždanog udara i funkcionalni ishod, odnosno oštećenja nastala nakon moždanog udara. Osobe koje su imale više razine TMAO-a (trimetilamin N-oksid) - bioprodukta koji nastaje kad bakterije iz crijeva probavljaju određene nutrijente kojima obiluju crveno meso i drugi životinjski proizvodi - imale su ujedno puno veća oštećenja mozga te veći stupanj motoričkih i kognitivnih funkcionalnih deficita nakon moždanog udara.

PREHRAMBENE NAVIKE

Znanstvenici su otkrili i da promjene u prehrambenim navikama koje mijenjaju razinu TMAO-a, poput smanjene konzumacije crvenog mesa i jaja, znatno utječu na intenzitet moždanog udara. Autori studije sada istražuju mogućnosti da "isključe" gen koji je odgovoran za povišenje razine TMAO-a kao oblik terapije u svrhu prevencije moždanog udara, ali i prehrambene intervencije koje bi pomogle da se smanje razine TMAO-a i rizik za moždani udar. Tipična zapadnjačka prehrana i prehrana bogata crvenim mesom povećava razine TMAO-a, dok bi okretanje prema biljnim izvorima proteina pomoglo da se njegova razina snizi.

Linker