'Ambiciozne i snalažljive žene treba promatrati kao novu poslovnu priliku.'
 Promo
Uvjeti za 10

Zašto je sjajno biti žena na Novom Zelandu?

Studija Mastercard® Index of Women Entrepreneurs otkriva u kojim zemljama napreduje žensko poduzetništvo, što motivira žene da se bave poduzetništvom te koje uvjete treba osigurati za razvoj ovog segmenta.

Žensko poduzetništvo temelji se ponajprije na dvjema platformama - želji za uspjehom ili potrebi za preživljavanjem, a pristup financijskim uslugama i lakoća poslovanja su uvjeti koji otvaraju put za napredak poduzeća u vlasništvu žena, pokazuje studija Mastercard Index of Women Entrepreneurs.

Istovremeno, glavne zapreke koje mogu obeshrabriti žene da postanu poduzetnice su društvene predrasude i slabije mogućnosti napredovanja, a za njihovo svladavanje ključna je podrška iz okruženja.

Razvijena tržišta su na vrhu ovog indeksa žena poduzetnica, predvođena Novim Zelandom (74,4, prvo mjesto), Kanadom (72,4, drugo mjesto) i Sjedinjenim Američkim Državama (69,9, treće mjesto). Ove zemlje imaju najbolje uvjete koji podupiru žensko poduzetništvo, poput malih i srednjih poduzeća, te osiguravaju visoku kvalitetu upravljanja i lakoću samog poslovanja.

Najbolji uvjeti

Mastercard Index of Women Entrepreneurs tako otkriva 10 vodećih tržišta koja pružaju najbolje uvjete i mogućnosti za žene kako bi se ostvarile kao uspješne poduzetnice:

  1. Novi Zeland - 74,4
  2. Kanada - 72,4
  3. Sjedinjene Američke Države - 69,9
  4. Švedska - 69,6
  5. Singapur - 69,5
  6. Belgija - 69,0
  7. Australija - 68,5
  8. Filipini - 68,4
  9. Ujedinjeno Kraljevstvo - 67,9
  10. Tajland - 67,5

S druge strane, u zemljama s nižim dohotkom, kao što su Uganda (34,8 posto), Bangladeš (31,6 posto) i Vijetnam (31,4 posto), najviše je žena poduzetnica koje se za to odlučuju iz nužde, a ne zbog toga što su motivirane dobrom poslovnom prilikom.

Također, utvrđeno je vodećih 10 tržišta na kojima je udio žena koje su vlasnice poduzeća najveći u odnosu na ukupan broj svih vlasnika poduzeća:

  1. Uganda - 34,8 posto
  2. Bocvana - 34,6 posto
  3. Novi Zeland - 33,3 posto
  4. Rusija - 32,6 posto
  5. Austrija - 32,4 posto
  6. Bangladeš - 31,6 posto
  7. Vijetnam - 31,4 posto
  8. Kina - 30,9 posto
  9. Španjolska - 30,8 posto
  10. Sjedinjene Američke Države - 30,7 posto

Kulturalne predrasude

Ambiciozne i snalažljive žene treba promatrati kao novu poslovnu priliku. Dok se društva bore protiv postojećih kulturalnih predrasuda, mi ćemo dati svoj doprinos stvaranjem uvjeta koji će omogućiti uvjete za osobni razvoj i ekonomski rast, izjavila je Martina Hund-Mejean, financijska direktorica u kompaniji Mastercard.

Povećanjem pristupa kritičnim mrežama, naša studija pokazuje kako žene sve više prepoznaju svoj puni potencijal, ostvaruju svoje ciljeve te time ubrzavaju uključiv rast. Imamo sjajnu priliku da se suočimo s društvenim i organizacijskim problemima te dodatno osnažimo žene na vodećim pozicijama, rekla je Ann Cairns, predsjednica za međunarodna tržišta u kompaniji Mastercard.

Mastercard Index of Women Entrepreneurs pokazuje da zemlje koje pružaju dobre uvjete poslovanja stvaraju poduzetnice koje su vođene željom za napretkom, dok zemlje s lošijim uvjetima poslovanja stvaraju poduzetnice koje su vođene potrebom da opstanu. Isto tako, indeks istražuje razlike u faktorima koji pomažu ili koče razvoj ženama poduzetnicama.

  • Što potiče žensko poduzetništvo na tržištima u razvoju? Borbenost. Uganda (34,8%), Bangladeš (31,6%), Vijetnam (31,4%) i Kina (30,9%) ušli su na listu među prvih deset tržišta prema udjelu žena u ukupnom broju vlasnika poduzeća. Na tim tržištima žene iskorištavaju poslovne mogućnosti koje se ne temelje samo na znanju ili inovacijama.
  • Međutim, uspješne tvrtke ne opstaju samo zahvaljujući borbenosti. Da bi žene poduzetnice mogle napredovati, trebaju pristup financijskim uslugama i proizvodima te im trebaju biti omogućeni lakoća poslovanja, podrška malim i srednjim poduzećima i dobro upravljanje – kao što je to slučaj na Novom Zelandu (74,4), u Kanadi (72,4), SAD-u (69,9), Švedskoj (69,6) i Singapuru (69,5) koji su zauzeli prvih pet mjesta na indeksu.
  • Postoje i druga tržišta kao što su Filipini (68,4, 8. mjesto na indeksu), Peru (64,3, 23. mjesto), Malezija (63,9, 25. mjesto), Kina (61,3, 31. mjesto) i Meksiko (59,1, 40. mjesto) gdje uvjeti za poduzetništvo nisu tako pogodni, ali usprkos tome lokalno poduzetništvo je dinamično s jasnim percepcijama poslovnih prilika i visokim mišljenjem o uspješnim poduzetnicima. Žene poduzetnice su ovdje vođene snažnom željom za uspjehom.
  • Tržišta poput Indije (41,7, 49. mjesto na indeksu), Saudijske Arabije (37,2, 52. mjesto) i Egipta (34,0, 53. mjesto) ukazuju na činjenicu da društvene predrasude protiv žena umanjuju njihovu sposobnost da dođu do vodećih pozicija i okušaju se u poduzetničkim mogućnostima.
  • Prema indeksu, neke od najvećih prepreka koje sprječavaju da se žene uključe u poslovanje su nedostatak financijskih sredstava (poduzetničkog kapitala), zakonodavna ograničenja, institucionalna neučinkovitost, strah od neuspjeha te nedostatak obuke i obrazovanja. U 54 tržišta koja su pokrivena istraživanjem, barem jedan ili više navedenih čimbenika koče napredak žena kao poduzetnica.

Metodologija

Mastercard Index of Women Entrepreneurs prati mogućnosti žena za iskorištavanjem prilika u njihovim lokalnim sredinama s obzirom na tri čimbenika:

1.) mogućnost napredovanja žena (stupanj predrasuda prema ženama na radnom mjestu, ženama kao političkim i poslovnim liderima te financijskoj snazi i poduzetničkom duhu),

2.) pristup znanju i financijskim sredstvima (mogućnosti žena da imaju pristup osnovnim financijskim uslugama, naprednom znanju te pomoći za mala i srednja poduzeća),

3.) potpora poduzetnicima (ukupna percepcija o lakoći poslovanja na lokalnoj razini, kvaliteta javne uprave, percepcija razine sigurnosti među ženama i kulturalna percepcija doprinosa žena budžetu kućanstva).

Indeks koristi 12 pokazatelja i 25 potpokazatelja kako bi pokazao kako se 54 tržišta diljem regije Azija i Pacifik, Bliskog istoka i Afrike, Sjeverne Amerike, Latinske Amerike i Europe (što predstavlja 78,6 posto ukupne ženske radne snage u svijetu) razlikuju po mogućnostima napredovanja žena, pristupu znanju i financijskim sredstvima te faktorima koji podupiru poduzetničku klimu.

Linker
24. studeni 2024 08:50