SHUTTERSTOCK
Jeste li se zapitali

Baš svima ide, a vama se čini da ste jedino vi zapeli sa životom. U čemu je kvaka?

Osjećaj stajanja na mjestu može proizaći iz neznanja o tome kako postići željenu promjenu

Većina nas je u bila u ovoj fazi. Osjećaj zaglavljenosti vrlo je stvaran pa čak i frustrirajući za mnoge. Sjetite se samo tog kobnog ispita na fakultetu, projekta na poslu u kojeg ste silno vjerovali, ali rezultata nikako pa nikako, veze u kojoj se zapeli...

image
SHUTTERSTOCK

Što znači osjećati se zaglavljeno u životu?

Prema kliničkoj psihologinji dr. Thai Alonso, pojam zaglavljenosti može značiti različite stvari za različite ljude.

- Kada klijent za sebe kaže da se osjeća zaglavljeno, uvijek ga pitam na što točno misli i kakav je to osjećaj za njega konkretno. Za neke to znači da se osjećaju sukobljenim između dva izbora ili situacije, što može biti potaknuto tjeskobom. Za druge, osjećaj zaglavljenosti može odražavati iskustvo ulaganja napora i malog ili nikakvog napretka - objasnila je.

Također, prema njezinom iskustvu, osjećaj stajanja na mjestu može proizaći iz neznanja o tome kako postići željenu promjenu ili jednostavno zbog korištenja neučinkovitih metoda.

Kako znati stojite li na mjestu?

Prepoznajete li se u sljedećim obrascima?

  • Doživljavanje dugotrajne nelagode ili tjeskobe i želja za promjenom tih osjećaja.
  • Isprobavanje različitih strategija i nastavak borbe s istim problemima.
  • Želite promijeniti ponašanje, međutim, ono i dalje ostaje samo željom.

Skriva li se iza ovog osjećaja blokada i to ona mentalna?

- Iako osjećaj zaglavljenosti ne znači da imamo problem s mentalnim zdravljem, on ipak s vremenom može pridonijeti lošem raspoloženju, dubokom nezadovoljstvu, nižem samopoštovanju i poteškoćama u vezi. Kako god bilo, u ovom osjećaju vrlo vjerojatno ne želite dugo ostati - kaže Alonso.

Pozitivna vijest je da kao i kod većina drugih emocija, ima pomoći. Ako se nalazite u ovom doista zbunjujućem i pomalo obezglavljenom stanju, pokušajte s nekom od ovih strategija:

  • Napravite samorefleksiju

Odvojite vrijeme za sebe u kojem možete kroz samorefleksiju doći do zaključka zašto se zapravo zapeli. Je li to povezano s poslom, odnosom ili nekim unutarnjim ponašanjem ili uvjerenjima? Papir sve trpi, stoga svoja razmišljanja zapisujte.

  • Napravite male korake

Neka vaši koraci budu napredak, ali ne i perfekcionizam. Promjene se događaju u malim koracima i tijekom vremena. Ipak, da bi stvari bile drugačije, morate napraviti korak. Primjerice, to može biti odluka da ćete dan započeti s knjigom ili nekim podcastom za osobni rast, zapisivanje malih i dohvatljivih ciljeva ili kontaktiranje osobe od povjerenja koja vam može pomoći u ostvarivanju tih ciljeva. Psihijatar i psihoterapeut Jorge Bucay je u jednoj od svojih mnogobrojnih knjiga istaknuo kako prijateljski razgovor doista može imati terapeutski učinak i usmjeriti nas natrag na tračnice no, često je potrebna i stručna intervencija.

  • Razgovarajte sa stručnjakom za mentalno zdravlje

Stoga, ne susprežite se zatražiti pomoć stručnjaka za mentalno zdravlje koji su obučeni za to da vam pomognu identificirati problem, razumjeti vas i usmjeravati. Jednostavno objašnjavanje vlastitog problema naglas objektivnom slušatelju, odnosno stručnjaku za mentalno zdravlje, omogućuje vam da vidite vlastito iskustvo u novom svjetlu i osjećate se osnaženijim za povlačenje poteza.

Važno je ne dopustiti da se osjećaj zaglavljenosti zadrži predugo u vama. Proaktivno traganje za rješenjem učinit će ovaj tupi osjećaj dijelom prošlosti.

Linker
21. srpanj 2024 20:19