SHUTTERSTOCK
Muški klimakterij

Može početi već u 30-ima! Sedam očitih simptoma da prolazite kroz andropauzu

Muškarci prolaze kroz hormonalne promjene jednako kao i žene

Sa starenjem kod muškaraca može doći do smanjenja razine muškog spolnog hormona testosterona, a u andropauzi se mogu javiti kognitivni simptomi, poput depresije, razdražljivosti i problema s kratkoročnom memorijom. No, mogu se javiti i fizičke manifestacije snižene razine testosterona, kaže britanski endokrinolog dr. Naveed Younis dodajući da oni mogu uključivati nesanicu ili poteškoće s uspavljivanjem, erektilnu disfunkciju i manjak energije.

Ostali simptomi uključuju gubitak mišićne mase, što može otežati sportske i tjelesne aktivnosti. Uz to muškarci mogu doživjeti i gubitak spolne želje, umor i promjene u distribuciji masnog tkiva u tijelu.

- Uslijed toga može doći do razvoja izraženijeg trbuha ili prsnog tkiva. No, svi ti simptomi manjka testosterona obično se razvijaju postupno te ih ne mora uvije biti lako prepoznati. Razina testosterona smanjuje se za oko 1 posto godišnje počevši od otprilike 30. godine života. No i faktori povezani s načinom života, kao i psihološki faktori također mogu doprinijeti pojavi mnogih od spomenutih simptoma - pojašnjava dr. Younis.

Neki od tih faktora su:

  • anksioznost
  • depresija
  • stres
  • izostanak fizičke aktivnosti
  • debljina
  • nesanica
  • prekomjerna konzumacija alkohola.

Treba napomenuti da, iako se razina testosterona počinje snižavati od 30-ih godina života nadalje, simptomi andropauze obično se ne javljaju prije kasnih 40-ih ili ranih 50-ih godina života. Dr. Younis ističe da neugodnosti bilo kojeg tipa uzrokovane simptomima andropauze ne traju zauvijek, ali simptomi mogu potrajati čak do 15-20 godina, kako se tijelo postupno privikava na manju razinu testosterona.


Kako si pomoći

Kada je potrebno liječenje za ublažavanje simptoma andropauze, najčešće se preporučuje promjena načina života, a uobičajeni savjeti su:

  • pridržavajte se zdrave, uravnotežene prehrane
  • smanjite unos alkohola
  • nemojte pušiti
  • redovito se bavite tjelovježbom
  • pronađite način za opuštanje
  • smanjite razinu stresa
  • poradite na higijeni spavanja i kvaliteti sna.
Linker
21. srpanj 2024 20:42