SHUTTERSTOCK
Miris i okus

Jeste li već popili prvu šalicu? Zdravstvene dobrobiti kave koje bi vas mogle iznenaditi

Kava sadrži kofein, stimulans za koji se pokazalo da povećava razinu energije i smanjuje umor mijenjajući razine određenih neurotransmitera u mozgu

Ljubitelji kave, došli ste na svoje! Ako vam sama pomisao na pozivajući miris i prvi gutljaj jutarnje kave izmami osmijeh na licu, ovo je članak za vas! Osim što se uz nju veže društvena komponenta ispostavilo se da ispijanje kave može imati i brojne zdravstvene dobrobiti. Štoviše, samo udisanje mirisa zrna kave čini čuda.

Benefiti kave

Mnogi zaljubljenici ovise o svojoj dnevnoj šalici crnog napitka čim se probude. Razlog tome je, kako kažu, započeti dan ispravno i poletno. Studija objavljena 2019. pokazala je da samo udisanje mirisa zrna kave poboljšava koncentraciju i pamćenje kod sudionika istraživanja.

Postoji i niz drugih zdravstvenih prednosti koje kava nudi, navodi Healthline. Ona može:

  • Povećati razinu energije
  • Smanjiti rizik od razvoja dijabetesa tipa 2
  • Zaštititi od bolesti jetre
  • Biti učinkovita za zdravlje mozga
  • Smanjiti rizik od depresije i lošeg raspoloženja
  • Poboljšati sportske performanse
image
SHUTTERSTOCK

Vječna dilema - Koliko kave dnevno je dovoljno kave?

Naravno, kao i u svemu, postoji granica. Neki bi trebali ograničiti njezin unos, uključujući trudnice i dojilje, adolescente te osobe s određenim zdravstvenim problemima. Iz mreže medicinskih i stručnih suradnika (Web MD) navode da previše kofeina može uzrokovati nesanicu, nervozu, nemir, mučninu i ubrzan rad srca.

Kako biste izbjegli ove neželjene simptome, prema dijetetičarki Victoriji Taylor iz British Heart Foundationa, maksimalna dnevna količina kave koju bismo mogli unijeti je četiri do pet šalica.

Istraživanja pokazuju da ova razina unosa kofeina ne bi trebala biti štetna za zdravlje srca, niti utjecati na razinu kolesterola ili srčani ritam. Iako se pokazalo da pijenje kave povećava krvni tlak, taj je učinak obično privremen i s vremenom se smanjuje ako redovito pijete pića s kofeinom. - navodi Taylor.

Međutim, ako pripadate skupini koja ima razvijenu osjetljivost ili netoleranciju na kofein, bilo bi dobro savjetovati se sa svojim liječnikom i odlučiti se za alternativu, odnosno bez kofeinsku kavu. Iako vam kava bez kofeina neće pružiti iste zdravstvene prednosti, ona je prepuna antioksidansa i sadrži male količine esencijalnih nutrijenata.

Linker
18. svibanj 2024 07:57