Piše: Iva Belé, poslovna savjetnica i trenerica Načela uspjeha • www.ivabele.com • Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Dobro obavljen posao često je odraz zadovoljstva zaposlenika odnosom prema njima i njihovome radu. Sreća i ispunjenost samim sobom i osobnim učinkom svakog će učiniti boljim i motiviranijim u svome poslu. Donosimo sedam načina motivacije zaposlenika.
1. Poticaj u obliku nagrada
Od djetinjstva, pa sve do odrasle dobi, svaka osoba voli biti nagrađena. Samim time dat će i sve od sebe kako bi došla do određene nagrade. Posebice motivirani postajemo onda kada znamo da zaslužujemo poneki poticaj, a na kraju do njega i dođemo. Bila to novčana nagrada, ulaznice za koncerte, zajednička večera ili putovanje u obliku team buildinga, zaposlenici će cijeniti gestu poslodavca koji tako pokazuje da trud njegovih radnika nije prošao nezapaženo.
2. Određivanje ciljeva
Poznavanje ciljeva nekoga posla potiče ljude da prilože svoj maksimum, ne bi li ostvarenjem tih ciljeva postigli osobni napredak. Kada oni bivaju ostvareni, samopouzdanje zaposlenika raste, a porast je vidljiv i u njihovoj motivaciji za daljnjim radom i budućem, još većem, vlastitom ostvarenju.
3. Dobra atmosfera na radnom mjestu
Prirodno je svakoj osobi da će njezina učinkovitost biti bolja ako atmosfera u kojoj djeluje bude zadovoljavajuća. Dobro radno okruženje, zdrav humor i razumijevanje među zaposlenicima i poslodavcima dobitna su kombinacija za ostvarenje pozitivne atmosfere na radnom mjestu, a sve to vodi do veće motiviranosti i želje zaposlenika da učine svoj rad još boljim.
4. Poštovanje, otvorenost i pristojnost
Onako kako se odnosimo prema nekome, tako odnosit će se i druga strana prema nama. Otvorenim odnosom postići ćemo bolju komunikaciju sa zaposlenikom, dajući mu do znanja što točno od njega tražimo. Ponekad je ljudima potrebno dodatno objašnjenje, a smiren pristup i pristojno ophođenje rezultirat će htijenjem zaposlenika da udovolji željama svojega poslodavca.
5. Prihvaćanje tuđih ideja
Iako je poslodavac taj koji određuje zadatke i ciljeve posla, nije na odmet zaposlenicima ponekad dati priliku da iznesu svoje ideje i viđenja o određenome poslu. Pozitivno bi to bilo kako za posao koji bi možda bio bolje odrađen, tako i za zaposlenika koji bi pokazao vlastiti potencijal i napredak u svakome pogledu. Njegov odnos prema radu zasigurno bi tada bio mnogo posvećeniji, izraženijega truda i volje za poslom.
6. Odnos jednakosti
Unatoč autoritetu koji poslodavac prema zaposlenicima kao podređenima sebi mora zadržati, on kao osoba ni na koji način nije bolji niti vrjedniji od njih. Njegovo obrazovanje možda je na višoj razini, a iskustvo u poslu brojnije, no u svojoj nutrini on je jednako ljudsko biće kao i osoba koja se naziva njegovim radnikom. Zaposlenik i poslodavac ne moraju biti prijatelji, no uzajamno poštovanje i razumijevanje moralo bi postojati. To nas također vodi do već navedene točke, postizanja dobre radne atmosfere.
7. Lijepa riječ
Najobičnija topla riječ ponekad je dovoljna kako bi pojedinac bio zadovoljan sobom i svojim radom. Male stvari često su ono što nam je najviše potrebno, i upravo one uspiju najbolje do nas doprijeti. Znak pažnje kojim postajemo svjesni da nas se cijeni, sitnica je kojom se čini golema razlika u sretnim i ispunjenim zaposlenicima, nasuprot onih koji nisu bili te iste sreće.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....