Osmijeh čini čuda i koristite ga i zbog sebe i zbog drugih što više možete.
 Foto: Istock
Da, i to je moguće

Kako postati nezamjenjiv na poslu?

Želite li postati osoba bez koje se u radnoj sredini ne može, onda ono što radite treba biti kvalitetno. Ne žurite se s poslom, promislite prije nego što gotov zadatak prezentirate šefu. Prikupite dostatne informacije, uzmite dovoljno vremena i upitajte za povratnu informaciju nakon obavljenog posla.

Piše: Iva Belé, mr. oec., certificirani trener Canfield metodologije i trener Načela uspjeha • www.ivabele.comOva e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.


Ideje za tekstove do mene dolaze svakodnevno. Na nedavnoj intenzivnoj edukaciji “Brand Me” o brendiranju svog proizvoda ili usluge jedna mi je polaznica postavila pitanje - kako se brendirati na poslu kada ste “samo” obični zaposlenik? Odlična ideja za tekst!

Na poslu se osjećate kao da stojite na mjestu? Niste dobili povišicu godinama? Imate slabu komunikaciju s nadređenima? Kako sebe brendirati kao zaposlenika i postati nezamjenjiv svom šefu?

Iz dugogodišnjeg poslovnog iskustva dijelim s vama alate koji će na ovom polju sigurno djelovati. Zašto ih ne isprobati?

BUDITE STRUČNJAK U VIŠE PODRUČJA

Kako biste imali širu sliku procesa koji se odvijaju u vašoj tvrtki i mogli predložiti neke ideje za poboljšanje, morate znati više od onoga što je usko vezano uz vaše radno mjesto.

Zapitajte se kakav je utjecaj posla koji radim na uspjeh tvrtke? Kome je u procesu moj posao ključan? Što mogu unaprijediti? Upoznajte poslove svojih kolega. Pokažite zanimanje i proučite cijeli proces koji se događa u vašoj tvrtki.

UVIJEK GOVORITE ARGUMENTIRANO

Argumentirano i, rekla bih - kratko! Strukturirajte svoj (od)govor i usudite se reći što mislite i po cijenu da se to drugima neće svidjeti. Neka vam interes tvrtke bude na prvom mjestu. Ovo je dugoročno sigurno isplativija strategija, a vama olakšava miran san.

Ljudi na pozicijama vole čuti mišljenje ljudi koji misle svojom glavom.

ODRŽAVAJTE KVALITETU POSLA

Želite li postati nezamjenjivi u radnoj sredini, onda ono što radite treba biti kvalitetno. Ne žurite se s poslom, promislite prije nego što gotov zadatak prezentirate šefu. Prikupite dostatne informacije, uzmite dovoljno vremena i upitajte za povratnu informaciju nakon obavljenog posla. Prema mojem iskustvu, rijetko kada će nadređeni sam dati povratnu informaciju, jer često jednostavno ne stiže.

Potrudite se sami da je dobijete, jer vam je to ulazni parametar za vaš sljedeći projekt. Educirajte se i čitajte. Razmislite i o šefovoj poziciji na poslu. Raspitajte se koje ciljeve vaš šef ima pred upravom i pomozite mu da ih ostvari. Dajte prijedloge koji mu mogu olakšati rad. Imajte razumijevanja za poziciju na kojoj se nalazi. Budite ležerni u komunikaciji s njim.

Pokažite iskren interes za ono što je njemu važno. Jednom kada stekne povjerenje u vas, postat ćete interni konzultant kojem se vjeruje.

NE BUDITE UVIJEK DOSTUPNI

Bavite se strateškim stvarima i odredite vrijeme u kojem ćete se fokusirati na njih. Recite koliko vam zaista vremena treba da napravite neki projekt i ne žurite se iz straha prihvatiti nerealne rokove. Zamolite da vam pojasne ako vam zadatak nije jasan. Nisu svi mailovi toliko važni da na njih morate odgovoriti odmah, a svaki put kada vas zvuk novog maila omete, koncentracija na ono što je vama važno opada.

Radite pametnu selekciju zadataka. Proaktivno zakazujte sastanke kada vama odgovara, kako se ne bi nakupilo puno tema za koje trebate odobrenje nadređenog.

BUDITE RJEŠENJE, A NE PROBLEM

Koliko god kolege oko vas kukanjem pokušavali privući pažnju nadređenog i tako dati važnost svom poslu, nemojte se ugledati na njih. U slučaju da ste pogriješili, priznajte pogrešku i osmislite nekoliko načina rješenja. Uz problem odmah prezentirajte i rješenja. Pokažite da ste poduzetni i da želite naći rješenje. Izbjegavajte preveliko zadržavanje u emocijama.

GOVORITE O SVOJIM REZULTATIMA

Ako imate dobre rezultate, govorite o njima. Naravno, treba odmjeriti koliko i kako, tako da ne bi bilo kontraproduktivno. Trudite se prikazati svoje rezultate u brojkama svom šefu, to je ono što mu je važno i sigurno će zapamtiti. Razmislite i kako želite da vam se karijera razvija i to prenesite nadređenom.

Nadređeni ne zna vaše želje za razvojem karijere, a kada ih sazna, može vas lakše u tome podržati (naravno, ako je dobronamjeran). Upitajte i za edukacije koje biste voljeli proći i koje vam može omogućiti tvrtka u kojoj radite.

UVIJEK MOŽE BITI BOLJE

Neka vam bude stalo do vašeg posla i uvijek razmišljajte što može biti bolje. Ne dajte da vas svakodnevica ponese i pronađite sami svoju motivaciju.

BUDITE OSOBA S KOJOM JE UGODNO

Pokažite pažnju svima s kojima ste u kontaktu. Osmijeh čini čuda i koristite ga i zbog sebe i zbog drugih što više možete. Svoju svakodnevicu začinite čarobnim sastojkom - zahvalnošću za svoj posao i divan život.

BRINITE SE ZA LJUDE OKO SEBE

Kako biste bili nezamjenjivi, važno je da pomažete i ljudima oko sebe kad god možete. Pokazujte iskreno zanimanje za njihov život, snove, probleme i budite im od pomoći kada trebaju. Izgradite dobre odnose s kolegama.

Ne trebate biti u pravu po svaku cijenu, naročito ako je cijena loš odnos. Podsjećam, govorite istinu ne okrivljujući druge. Ne bavite se pričama o tuđem životu, naročito ne o privatnom.

Budite umjereni i u dijeljenju informacija o svom privatnom životu. Na poslu budite profesionalci.

Linker
18. studeni 2024 16:36