SHUTTERSTOCK
Zdravi doručak

Ovaj kremasti smoothie od tri sastojka ojačat će vaš crijevni mikrobiom i boriti se protiv upala

Sadrži samo tri sastojaka: smrznute banane, datulje i mlijeko

Pronašli smo savršeni recept koji će vam nadoknaditi elektrolite, poboljšati zdravlje crijeva i zadovoljiti želju za slatkim. Sadrži samo tri sastojaka: smrznute banane, datulje i vaše omiljeno mlijeko. Naravno, možete po želji dodati i neke druge sastojke, no ovo je baza.

Sastojci

  • 2 velike smrznute banane
  • 4 datulje bez koštica
  • 225 ml mlijeka po izboru
  • 3-4 kockice leda
  • Dodaci po želji: maslac od orašastih plodova, orasi, čokolada, cimet, maca prah

Priprema

1. Stavite datulje i 110 ml mlijeka u jaki blender i miksajte dok se datulje ne raspadnu na sitne komadiće.

2. Dodajte smrznute komade banane, preostalo mlijeko i kockice leda u blender i miksajte dok smjesa ne postane glatka.

3. Dodajte još mlijeka ako vam se smoothie čini pregustim.

4. Ulijte u čaše i uživajte.


Zdravstvene prednosti ovog smoothieja

Samantha Cassetty, dijetetičarka i stručnjakinja za prehranu i wellness, kaže da ovaj smoothie od datulja nije samo izvrstan desert, već nam može pomoći da dosegnemo dnevnu preporuku za unos voća. Isto tako, ima impresivnih sedam grama vlakana. No, to nije sve.

- Datulje su odličan izvor polifenolnih antioksidansa. Ovi antioksidansi djeluju kao prebiotici pa se razgrađuju u hranu za korisne bakterije u crijevima, a zdrava crijeva su put do zdravlja. Vaša crijeva reguliraju upalu, imunitet, razinu šećera i kolesterola u krvi, koštanu masu i raspoloženje, pa ako vaša crijeva pate, postoji velika vjerojatnost da vaše tijelo nije u najboljem stanju - objasnila je Cassetty za Well+Good.

Isto tako, ona naglašava da se ne trebamo bojati šećera iz datulja i banana.

- Prirodni šećeri u voću dolaze s korisnim hranjivim tvarima, poput vitamina, minerala, vlakana i antioksidansa, tako da je prirodni šećer u potpuno drugom taboru od dodanog šećera - istaknula je.

Dijetetičarka navodi studiju iz 2020. objavljena u časopisu Nutrients koja je otkrila da je među osobama s dijabetesom tipa 2 jedenje tri datulje svaki dan tijekom četiri mjeseca dovelo do smanjenja ukupnog i LDL kolesterola, kao i do poboljšanja mentalnog zdravlja, u usporedbi s izbjegavanjem voća. Isto tako, ova studija je istaknula da su datulje bogate vlaknima, vitaminima i antioksidansima koje tijelo drugačije obrađuje. Nijedna skupina nije primijetila promjene u testu glikoziliranog hemoglobina (test za kontroliranje dijabetesa).

- Osim ako niste intolerantni ili alergični na određeno voće, nema razloga da ga ograničavate - zaključila je Cassetty.

Linker
05. srpanj 2024 09:57