Banane su bogat izvor kalija, to je bitan nutrijent koji pomaže u borbi protiv negativnih učinaka natrija

 SHUTTERSTOCK
Neočekivano

Ni vi ne možete zamisliti dan bez banana? Onda morate znati i kako utječu na vaša crijeva, kožu i liniju

Banane imaju mnoštvo zdravstvenih prednosti koje ne trebate zanemariti

Banane vam mogu biti međuobrok koji ćete pojesti u hodu, možete ih dodati u smoothie, torte, kolače ili voćnu salatu. Ukusne su, daju nam energiju, a neki dokazi pokazuju da ih jedemo više od 6000 godina. Iako naša svakodnevica izgleda znatno drugačije tisućljećima kasnije, banane ostaju konstanta, i to s dobrim razlogom. Ovo žuto voće ima mnoštvo zdravstvenih prednosti koje ne treba zanemariti.

Dosta se zna o pozitivnim učincima koje banane imaju na crijeva, ali to nije jedini benefit, piše Eat This, Not That!. Uključivanje banana u vašu prehranu moglo bi rezultirati zdravstvenim benefitima u mnogim područjima, a ovo su samo neki:


Koža se može poboljšati

Lisa Richards, nutricionistica i autorica knjige "The Candida Diet", istaknula je da jedna banana srednje veličine sadrži 13 posto preporučene dnevne doze mangana, što je odlična količina za tako mali, lagani međuobrok.

Ona navodi da unos mangana može poboljšati izgled kože jer je neophodan za stvaranje kolagena. Naime, mangan je potreban za proizvodnju aminokiseline prolin, koja je neophodna za stvaranje kolagena. Upravo to pridonosi održavanju mladenačkog izgleda, a ako je potrebno i zacjeljivanju rana u stanicama kože. Uz to, ovaj mineral štiti od oštećenja slobodnih radikala koji mogu dovesti do bora.

Zato nemojte ulagati u skupe proizvode za kože, umjesto toga jedite banane.


Debelo crijevo će vam biti zahvalno

John Fawkes, nutricionistički savjetnik i glavni urednik wellness stranice The Unwinder, ukazao je na studiju objavljenu u časopis Nutrition Bulletin koja je otkrila da banane imaju nešto što se zove otporni škrob. Iako škrob često ima negativne konotacije i smatra se nečim što pokušavamo izbjeći, ovaj otporni škrob zapravo pomaže u proizvodnji kratkolančanih masnih kiselina, tvrdi Fawkes. Naime, te masne kiseline igraju važnu ulogu u održavanju zdravlja debelog crijeva pa što ga više proizvode, debelo crijevo će biti zdravije.

Ne samo to, banana je bogata vlaknima koja su također odlična za crijeva. S tri grama vlakana koji se nalaze u banani srednje veličine, osoba si osigurava gotovo 10 posto preporučene dnevne doze ovog važnog nutrijenta, prema prehrambenim smjernicama američkog Ministarstva poljoprivrede (USDA).


Pomaže u sprječavanju grčeva mišića

Banane se ponekad nazivaju savršenom hranom za sportaše. To je uglavnom zbog sadržaja lako probavljivih ugljikohidrata, kao i minerala kalija i magnezija, koji djeluju kao elektrolit, a nutricionistica Richards to potvrđuje.

Dok vježbate gubite elektrolite kroz znoj. Ponovno opskrbljivanje tijela kalijem i magnezijem nakon znojenja, na primjer jedenjem banane, može smanjiti grčeve i bolove mišića povezane s vježbanjem.

- Banane sadrže esencijalne elektrolite koji mogu pomoći u održavanju tijela hidriranim i uravnoteženim. Kada tijelo izađe iz ravnoteže vezane uz naše minerale, možemo početi doživljavati negativne nuspojave poput grčeva u mišićima - kaže ona.

Još uvijek nedostaju posebna istraživanja o učincima banana na izvedbu vježbanja, grčeve i oporavak nakon vježbanja. Međutim, svakako su odličan izbor međuobroka prije, tijekom i nakon vježbanja.


Mogu uravnotežiti sol koju jedete

Celine Beitchman, direktorica odjela za prehranu na Institutu za kulinarsko obrazovanje, objasnila je da su razine kalija po kojima su banane poznate presudne za cjelokupno zdravlje, osobito ako se previše soli nakupi u određenim dijelovima tijela.

- Banane su bogat izvor kalija, to je bitan nutrijent koji pomaže u borbi protiv negativnih učinaka natrija - objasnio je dr. Chun Tang iz Pall Mall Medicala.

Isto tako, ona naglašava da je dobra razina kalija u prehrani odlična za zdravlje srca i krvni tlak, što pomaže u smanjenju rizika od moždanih udara i srčanih bolesti.


Pomažu da smršavite

Mary Wirtz, registrirana dijetetičarka, naglašava kako su banane često demonizirane kao hrana zbog visokog sadržaja šećera i kalorija u usporedbi s drugim voćem. Baš zato ih izbjegavaju oni koji pokušavaju smršavjeti. No, unatoč ovoj naizgled negativnoj reputaciji, one mogu pomoći u kontroli težine zbog sadržaja vlakana i antioksidansa.

- Banane su bogate vlaknima koja usporavaju probavu te tako pružaju duži osjećaj sitosti i normaliziraju rad crijeva. To čini bananu savršenim međuobrokom - zaključila je Danielle Drapeau, osnivačica Shaping Young Tastebuds.

Vrijeme je da ih se prestanete "bojati" i posegnete za njima.


Savjeti za konzumaciju banana

  • Dodajte narezanu bananu u žitarice ili zobene pahuljice za hranjivi doručak
  • Zgnječite zrele banane i upotrijebite ih kao za zamjenu maslaca ili ulja u pripremi kruha i kolača
  • Dodajte zgnječene banane u muffine, kekse i kolače za prirodno slatki okus
  • Dodajte banane u smoothie
  • Ponesite bananu na posao ili u školu za zdrav međuobrok.

Smoothie od banane i zobenih pahuljica

Sastojci:

  • pola šalice zobenih pahuljica
  • chia sjemenke
  • bademovo mlijeko
  • organski med
  • zrela banana

Priprema:

1. U zdjelu stavite malo vode i u nju dodajte zobene pahuljice i chia sjemenke te dobro promiješajte.

2. Nožem poravnajte površinu i stavite u hladnjak preko noći.

3. Sljedeće jutro stavite u blender, dodajte preostale sastojke, dobro promiješajte i napitak za mršavljenje je gotov.

Linker
14. srpanj 2024 22:39