Jedite li je ikad?

 SHUTTERSTOCK
bogata antioksidansima

Ne kupujemo je gotovo nikad, a njezino redovno konzumiranje može sniziti tlak i kolesterol te smanjiti rizik od raka pluća

Jedna šalica sadrži samo oko 80 kalorija, ali i pravo bogatstvo esencijalnih tvari

Butternut ili muškatna tikva obiluje vlaknima, brojnim vitaminima i mineralima, kao i omega-3 masnim kiselinama protuupalnog djelovanja, a njezino redovno konzumiranje može pomoći u snižavanju krvnog tlaka i razine kolesterola.

Omiljena je zbog svog blagog, orašastog okusa koji je čini izuzetno svestranom namirnicom u kuhinji jer se može koristiti za pripremu i slatkih i slanih recepata.

image
SHUTTERSTOCK

Dnevni unos vitamina A i C

Jedna šalica muškatne tikve sadrži samo oko 80 kalorija, ali i pravo bogatstvo esencijalnih tvari za naš organizam: vitamine A, C, E, B1, B3, B6 i B9, magnezij, kalij i mangan, kao i kalcij, željezo, fosfor i bakar. Jedna takva šalica osigurava više od 450 posto preporučenog dnevnog unosa vitamina A, koji je ključan za reguliranje rasta stanica, zdravlje očiju, kože i kostiju te za imunosne funkcije, kao i 50 posto dnevno preporučenog unosa vitamina C, nužnog za imunosne funkcije, sintezu kolagena, cijeljenje rana i obnavljanje tkiva.

Jedno je istraživanje pokazalo da prehrana bogata antioksidansima kakvi se nalaze u muškatnoj tikvi, poput karotenoidnih antioksidansa i vitamina C, smanjuje rizik od određenih tumora, naročito raka pluća. Ovu dragocjenu zimsku namirnicu možete peći, kuhati u vodi ili na pari, pasirati ili pirjati, a omiljena je kao baza za guste juhe ili pire.

Vrlo često je upravo muškatna tikva prva hrana za bebe, a od nje možete raditi i sokove, pekmeze, pite, kolače, složence i druga jela koja naročito vole djeca.

Linker
11. lipanj 2024 13:48