SHUTTERSTOCK
Važan mikronutrijent

Najčešći simptomi niske razine vitamina D koje bismo svi trebali znati!

Unos dovoljne količine vitamina D važan je za rast i razvoj kostiju i zubi, kao i za bolju otpornost na određene bolesti

Vitamin D je vitamin topiv u mastima, a ljudsko tijelo ga prirodno proizvodi kada je izravno izloženo sunčevoj svjetlosti. Osim kroz sunčevu svjetlost, možete ga dobiti iz određene hrana i dodataka prehrani. Njegove najvažnije funkcije su reguliranje apsorpcije kalcija i fosfore te održavanje normalne funkcije imunološkog sustava. Dovoljne količine vitamina D važne su za rast i razvoj kostiju i zuba, kao i za bolju otpornost na određene bolesti.


Najčešći simptomi niske razine

Otprilike trećina populacija ima manjak ovog nutrijenta. Međutim, od vitalnog je značenja da pazite na razine, budući da je nedostatak ovog nutrijenta povezan sa svime, od bolesti srca, raka do gripe i osteoporoze, prema Harvard T.H. Chan School of Public Health.

Pripazite na ove simptome:


Prijelomi kostiju

Ovo je jedini pravi simptom niske razine vitamina D, kaže Adrian Gombart, izvanredni profesor na Institutu Linus Pauling na Državnom sveučilištu Oregon, koji opsežno proučava vitamin D. To je mikronutrijent koji pomaže tijelu apsorbirati kalcij, građevini materijal kostiju, iz hrane.

- Ako imate manje od 20 mikrograma vitamina D po mililitru krvi, nemate dovoljno vitamina D za prijenos kalcija u kosti - ističe Gombart za Shape.

Koji je rezultat toga? Nažalost, slabije kosti, što može povećati rizik od ozljeda, uključujući prijelome.

Isto tako, bolovi u kostima i donjem dijelu leđa mogu biti simptomi nedovoljne razine vitamina D. Pregledom 81 studije utvrđeno je da ljudi s artritisom, bolovima u mišićima i kroničnim bolovima obično imaju niže razine vitamina D nego ljudi bez tih stanja.


Često ste bolesni

Meta-analiza 39 studija otkrila je da su niske razine vitamina D povezane s većim rizikom od infekcija gornjih i donjih dišnih putova. Uz to, osobe s nižim razinama vitamina D imaju veću vjerojatnost da će razviti upalu pluća od onih s višim razinama, prema meta-analizi objavljenoj u časopisu Medicine. Drugim riječima, ako se ne možete riješiti kašlja ili vam se stalno vraća, a ne možete shvatiti zašto (redovito perete ruke, spavate dovoljno i zdravo se hranite), to može biti zbog nedostatka vitamina D.

Možda je vrijeme da se obratite svom liječniku.


Loše raspoloženje

Vitamin D regulira pretvorbu aminokiseline triptofan u serotonin (neurotransmiter koji regulira raspoloženje). Dakle, ako niste raspoloženi, često ste tužni ili ljuti, znajte da za to mogu biti krive niske razine ovog važnog vitamina.

Nadalje, manjak vitamina D povezan je s depresijom, osobito kod starijih odraslih osoba. Međutim, potrebne su dodatne studije kako bi se to sa sigurnošću moglo tvrditi. No, neke recenzije su otkrile da suplementi vitamina D pomažu u ublažavanju simptoma depresije.


Vježbanje je vam teško

Vitamin D je potreban za razvoj i rast mišićnih vlakana. Čak je i meta-analiza objavljena u časopisu Health & Fitness Journal navela da nedostatak ovog mikronutrijenta može utjecati na mišićnu funkciju i razinu kondicije.

Ne samo to, vježbanje vam može biti teško jer ste umorni. Osjećaj umora može proizaći iz brojnih uzroka, a jedan od njih može biti nedostatak vitamina D. Za razliku od vidljivijih uzroka poput stresa, depresije i nesanice, nedostatak vitamina D često se zanemaruje kao potencijalni uzrok umora. Jedna studija na 480 starijih odraslih osoba povezala je nedostatak vitamina D sa simptomima umora.


Neodlučni ste

Znate koliko je važna uloga ovog vitamina u stvaranju serotonina? No, taj neurotransmiter ne utječe samo na vaše raspoloženje nego i na druge kognitivne funkcije, poput donošenja odluka i kontrole impulsa, prema studiji objavljenoj u FASEB Journalu. Ako ste neodlučni u posljednje vrijeme, to bi mogao biti simptom nedostatka vitamina D.


Ne dobivate dovoljno sunca

Važno je znati da krema za sunčanje nije loša stvar, trebate ju kupiti i redovito nanositi.

- Međutim, vaše tijelo ne može stvoriti vitamin D izlaganjem suncu kada nosite kremu za sunčanje - navodi Gombar.

Ne morate birati između zdravlja kože i zdravlja kostiju. Gombart predlaže da razgovarate sa svojim liječnikom o unos ovog mikronutrijenata kroz dodatke prehrani.

Linker
06. lipanj 2024 16:01