Jednom kad se odlučite za ovaj pothvat, vidjet ćete da nije tako teško kako se činilo isprva.
 Foto: iStock
Vrijeme je za veliko čišćenje

Uđite u novu godinu bez suvišnih stvari

Kraj godine idealno je vrijeme za donošenje zdravih odluka i odabir dobrih navika s kojima ćemo započeti novu godinu, a raščišćavanje ormara i ladica jedna je od najboljih.

Ako vam hrpe nepotrebnih stvari otežavaju pronalaženje i odlaganje onoga što koristite, evo kako na jednostavan i lak način možete napraviti pozitivan pomak. Sastavite jednostavan plan raščišćavanja i gledajte kako se konačno ostvaruje vaša dugo željena organizacija ormara.

ISPLANIRAJTE VRIJEME SAMO ZA RAŠČIŠĆAVANJE

Nemojte se zavaravati misleći da ćete ormar organizirati u sat vremena ili paralelno s nekim drugim poslom. Uostalom stanje u vašim ormarima i ladicama nije niti nastalo u sat vremena. Prosječni ormar (dvokrilni, visine do 2 m) nemoguće je reorganizirati ispod tri sata kontinuiranog i usredotočenog rada pa toga morate biti svjesni prije nego uopće počnete. Predviđeno vrijeme unesite u svoj kalendar, rokovnik ili planer kako se ne bi dogodilo da vam druge obaveze u zadnji čas uskoče u taj termin.

ISPLANIRAJTE KAMO ĆETE S VIŠKOVIMA

Svaka organizacija ormara sastoji se od sortiranja i eliminiranja nepotrebnih stvari, ali velika količina odabranih viškova nažalost često ne napusti stanove, garaže ili podrume jer osoba na kraju ne zna kamo da ih odnese. Zato je neophodno isplanirati gdje ćete donirati, reciklirati ili u krajnjem slučaju baciti viškove još prije nego uopće stanete pred ormar. Internet je najbrži i najlakši način dolaženja do informacija o sabirnim centrima, udrugama koje traže pomoć ili humanitarnim akcijama koje su u tijeku i u koje se možete uključiti doniranjem odjeće, obuće, posteljine i ostalog. Uz to, crkve po naseljima često skupljaju odjeću i obuću, neka naselja imaju i spremnike za tekstil, a knjižnicama možete donirati knjige koje vam više ne trebaju. Jednom kad utvrdite kamo ćete s nepotrebnim stvarima sortiranje i organiziranje ići će puno lakše i brže.

PRIPREMITE KUTIJE ILI VREĆE

Kao što morate znati kamo ćete sa svim nepotrebnim stvarima tako je neophodno i imati ih u čemu iznijeti iz kuće. Pri tome vodite računa da kutije ne budu prevelike, pogotovo kad se radi o težim stvarima kao što su knjige. Pripremljene kutije možete unaprijed obilježiti i tako kod sortiranja biti još brži.

Foto: iStock
Za spremanje stvari koje vam više ne trebaju, možete se poslužiti i starim koferom i tako riješiti "dvije muhe jednim udarcem" - i stvari, i starog kofera.

Nakon što ste sigurni da ste spremni, evo kojim redom bi raščišćavanje i organizacija ormara ili ladica trebala ići:

1. ISPRAZNITE U POTPUNOSTI ORMAR ILI LADICU: izvadite sve stvari iz ormara i odložite ih na krevet ili neku drugu prikladnu plohu. To je osnovni preduvjet za preglednost i brzinu, ali i za suočavanje s količinom stvari koju ste s godinama prikupili.

2. SORTIRAJTE SVE ŠTO STE IZVADILI: ovo je uvijek i svima najteži dio organiziranja ormara i zato su unaprijed pripremljene kutije od velike pomoći. Na kraju ovog koraka trebali biste na krevetu imati samo stvari koje ostaju i čekaju svoje vraćanje u ormar.

3. ODREDITE TRAJNA MJESTA PREOSTALIM STVARIMA: ovaj korak zahtijeva organizacijske vještine osmišljavanja prostora unutar ormara ili ladica, ali i kombiniranje s vašim osobnim potrebama. Ako nemate nekih specifičnih ideja ili pomoć profesionalnog organizatora, jednostavno krenite od godišnjeg doba i svojih svakodnevnih potreba. Eventualni dodatni organizacijski pribor kao što su pregrade, kutije ili vješalice kupujte tek nakon što ste sigurni u koji dio ormara i za koju stvar ćete ih upotrijebiti.

Linker
22. studeni 2024 05:06