FOTOGRAFIJE: SHUTTERSTOCK
ljetni oprez

Pandemija još uvijek traje - zato nam je potreban #SummerSense

SZO/Europa je pokrenula kampanju #SummerSense (#LjetniOprez), sa savjetima kako najbolje iskoristiti toplije vrijeme uz zaštitu od zaraze COVID-19

Budući da mjere popuštaju u brojnim državama europske regije, mnogi dolaze u iskušenje otputovati u inozemstvo, posjećivati glazbene festivale i sportska događanja ili putovati u popularna ljetovališta.

SZO/Europa je pokrenula kampanju #SummerSense (#LjetniOprez), sa savjetima kako najbolje iskoristiti toplije vrijeme uz zaštitu od zaraze COVID-19, piše HZJZ.

- Iskustvo nas je naučilo da prerano ublažavanje epidemioloških mjera može dovesti do porasta broja zaraženih COVID-19, a što onda vodi do novih zatvaranja, nepotrebnih smrtnih ishoda i gospodarskih posljedica - izjavio je dr. Hans Henri P. Kluge, regionalni direktor SZO-a za Europu. Iako je dio populacije u europskoj regiji cijepljen, još smo daleko od procijepljenosti svih pogodnih osoba te je situacija ovog ljeta i dalje nesigurna zbog širenja nekoliko varijanti virusa.

Trenutačno je u europskoj regiji više od 15% populacije cijepljeno protiv COVID-19, a taj broj svakodnevno raste. Međutim, treba napomenuti da ljudi koji su cijepljeni nisu automatski zaštićeni od bolesti te i dalje mogu širiti virus. Ipak, cijepljenje smanjuje vjerojatnost obolijevanja od teškog oblika bolesti ili smrti uzrokovane COVID-19. Stoga je važno potaknuti sve ljude da pristanu na cijepljenje kada im se ono ponudi.


Zabava uz što veću zaštitu

Poučeni prošlogodišnjom situacijom kada je najesen, a nakon ljetnog popuštanja mjera, došlo do porasta obolijelih od COVID-19, SZO/Europa je zajedno s UNICEF-om i regijom Središnje Azije pokrenula kampanju #SummerSense. Svrha kampanje je osigurati da ljudi uživaju u toplijim mjesecima i izbjegnu zarazu COVID-19, te tako podržati nastojanja da se pandemija što prije okonča.


Kampanja #SummerSense usmjerena je na četiri glavna područja:

  1. Putovanje i turizam;
  2. Sportska događanja poput UEFA-inog europskog nogometnog prvenstva;
  3. Društveni život, uključujući okupljanja, festivale, vjenčanja i ljetovanja;
  4. Povratak u škole, kada se djeca i mladi krajem ljeta vraćaju u škole i fakultete.
  5. Provedba načela #SummerSense


Za obitelji i pojedince #SummerSense znači oprez i primjenu zdravog razuma:

  • preispitivanje odluke o putovanju kako bi se smanjio rizik zaraze i širenja COVID-19;
  • procjena rizika od zaraze COVID-19 pri svakom koraku, počevši od izlaska iz kuće pa sve do povratka;
  • poduzimanje preventivnih mjera poput čestog pranja ruku, držanja sigurnog razmaka i nošenja maske;
  • izbjegavanje zatvorenih ili skučenih prostora te gužvi. Umjesto toga, ljudi bi se trebali sastajati vani ili u otvorenim prozračnim prostorijama.


SZO apelira na vlade i nadležna tijela te organizatore događanja u europskoj regiji da se pridržavaju savjeta kampanje #SummerSense, tako da:

  • presipitaju odluke o putovanjima;
  • na temelju procjene rizika donose odluke o održavanju, odgodi ili otkazivanju masovnih okupljanja;
  • ako se održavaju događanja, poboljšaju epidemiološke i društvene mjere ne samo u dvoranama, nego i u vanjskim prostorima te prijevozu koji koriste gledatelji, sudionici i lokalno stanovništvo.
  • Iako je sve više ljudi cijepljeno te pojedine mjere popuštaju, sada nije vrijeme za neoprez. Pandemija još uvijek traje. Zato je sada vrijeme za #SummerSense.
Linker
30. listopad 2024 04:20