SHUTTERSTOCK
USUDITE SE

Kako prepoznati i promijeniti negativna uvjerenja?

Ograničavajuća uvjerenja drže nas u zoni komfora. Ona mogu uvelike ograničiti razvoj i postizanje naših ciljeva, osobnih i profesionalnih

Kako promijeniti negativna uvjerenja koja su prepreka i nesvjesno nas koče? Ona mogu utjecati na našu sposobnost da dosegnemo svoje ciljeve i uživamo u životu. Ako ih ne uspijemo izmijeniti, može postati teško da napredujemo na putu prema uspjehu.

Poznata vam je rečenica „Moram istražiti koje me uvjerenje muči. Inače ne mogu dalje“.

Po mojoj procjeni, i ovo je ograničavajuće uvjerenje. Mi uvijek možemo dalje. Od kada sam ušla u mindfulness, kopanje po dubokim vjerovanjima počelo mi se činiti besmislenim, piše Maja Prović, mind & mindfulness trener za portal ekreator.hr. Zapravo, shvatila sam da nam to „kopanje“ i dugotrajno istraživanje podsvijesti i njezinih deponiranih programa, zapravo otežava život na dvije ključne razine:

  1. Propuštamo život
  2. Skrivamo se u komfornoj zoni poznate nelagode


Kako promijeniti uvjerenja bez propuštanja života?

Svako istraživanje podsvijesti zapravo nas vadi van iz sadašnjeg trenutka. Potraga je istraživanje prošlosti i korijena onoga što danas živite, a često vam se ne sviđa. Svrha tog istraživanja je doći do spoznaje tko su ljudi koji su nam dali ograničavajuća vjerovanja i kako možemo oprostiti i razumjeti efekt tog vjerovanja na naš život.

Ono što sam razumjela kroz mindfulness je da samo prepoznavanje kočnice pokazuje da je ona negdje u nama prisutna. U sadašnjem trenutku imate priliku otpustiti kočnicu bez da istražujete njezinu godinu proizvodnje, kakvoću izvedbe i porijeklo nastanka. Otpustite kočnicu bez propitivanja. Kako ćete to učiniti?


Skrivanje u komfornoj zoni poznate nelagode

Eh, da. Ta kopanja. Izgovori da se ne pomaknemo iz mjesta. Što duže istražujemo, više propuštamo trenutak u kojem možemo pokrenuti lijepe promjene i vrlo brzo zaokrenuti svoj životni smjer na bolje. Kada sam krenula u put osobnog rasta, nisam imala još set vrijednosti koje imam danas. Bila sam nesigurna. Osjećala se nedovoljno bistrom i vrijednom osobom.

No, stav koji sam prvi izgradila bio je „mali koraci svakodnevno“. Donosila sam odluke iako puno puta nisam znala kako ću doći s točke A na točku B, ali sam znala da nikada neću ni stići ako svakodnevno ne budem koračala i činila stvari koje me približavaju mjestu na kojem želim biti.

Naša uvjerenja postavljaju granice i ograničenja za ono što smatramo razumnim ponašanjem. Moje uvjerenje da je krađa pogrešna ograničava me od toga da jednostavno ukradem automobil. Ovo ograničavajuće uvjerenje vjerojatno je dobro imati. Stoga možemo reći da nisu sva ograničavajuća uvjerenja negativna. Zapravo, potrebna su nam neka ograničavajuća uvjerenja kako bi nas, znate, ograničila u činjenju gluposti.

Ovdje su 3 po mom mišljenju dobra koraka, a proizašla su iz mindfulnessa koji obožavam:

1. Prepoznajte da kočite!

Čim osjetite nemir, nelagodne emocije i zatezanja, znak je da ste stali na kočnicu. (prepoznavanje nelagodne emocije prvi je korak otpuštanja blokade)

2. Kratko promotrite emociju koja vas blokira!

Bez povratka u prošlost. Promotrite ju o ovom sada trenutku. Osjećam nelagodu jer ..“ mislim da neću uspjeti“..

3. Maknite nogu s kočnice i krenite!

Kratko osvijestite stare blokade kada iskoče i krenite suprotnim putem. Ako osjećate sram, otpustite ga u ovom sada trenutku. On ne pripada vama. On vam je „poklon“ nekoga čija vas je energija srama zaogrnula. Počnite se ponašati i držati kao osoba koja je samouvjerena.

Ako se bojite neuspjeha, radite vježbe ljubavi prema sebi i poduzimajte korake iako su neki manje uspješni. Cilj je početi se ponašati na način suprotan onome koji vam ne koristi. Ako ste do sada imali neuspješne veze, krenite u vezu sa sobom i budite osoba kakvu želite pokraj sebe. Ne izvana. Iznutra.

VIŠE O OVOJ TEMI ČITAJTE OVDJE.

Linker
11. srpanj 2024 05:17