Kako biste se osjećali da znate da vas netko, vrlo svjesno skenira već na vratima? Svi ljudi to rade i kaže se da za prvi dojam imamo samo sedam sekundi, ali ta radnja se ne odvija kao naša odluka, nego je potpuno nesvjesna. Uglavnom.
Davor Bilman, plesač i poznati član žirija Plesa sa zvijezdama, vašu osobnost skenira čim se upoznaje s vama. Radeći cijeli život u prodaji, osmislio je vlastitu metodu čitanja osobnosti, a sada tim znanjima podučava sve koji žele biti bolji prodavači i bolje razumjeti kupce koji im dolaze.
Znamo te u različitim ulogama, ali nismo znali da skeniraš ljude i njihove osobnosti. Razvio si jedinstvenu metodu „Skener osobnosti“, o čemu je točno riječ?
To je baš jedinstvena, moja autorska metoda čitanja osobnosti i ona se nadovezuje na tipove osobnosti koji su davno izmišljeni i koji variraju u raznim tumačenjima. Sve što uočimo na drugoj osobi; lak za nokte, sat, frizura, odjeća, sve to ima veze s našom osobnošću.
Kada sam ušla na vrata, koliko ti je trebalo da shvatiš koja je moja dominantna crta?
Te sekunde mi je bilo jasno, a sada ako ti želim nešto prodati, znam otprilike koju ću metodu za to upotrijebiti. Naime, mene ovakvo mapiranje zanima prije svega u prodajne svrhe. Volim to pojednostaviti na način: ili sam prodao, ili znam zašto nisam prodao.
Vidim ovdje na zidu rečenicu: ne postoje glupi kupci nego samo glupi prodavači! Zvuči okrutno.
Već se jako dugo bavim prodajom, iako sam zapravo nedavno osvijestio da je to čista prodaja. Zapravo je većina stvari koje radimo jedan oblik prodaje. Donedavno sam za neuspjeh u nekoj odluci ili poslu, krivio osobu preko puta, objašnjavajući sebi kako je ona kriva što ja nisam uspio u svojem poslovnom naumu. Danas znam da je do mene i da moj pristup očito nije bio dobar ili odgovarajući.
Dobro, možeš li sada meni prodati taj tvoj proizvod?
Tebi ne, ali nekom drugom da.
Zašto meni ne?
Pa zbog tvojeg tipa osobnosti. Naša osobnost jako utječe na naš posao, na odnose u poslu i uspjeh. Ako ono što radimo nije usklađeno s našim karakterom mi ćemo se puno teže snalaziti u poslu i bit ćemo jako frustrirani. Posao možete promijeniti, osobnost baš i ne.
U tvojem skeneru, osobnosti si podijelio u četiri tipa?
Ima raznih podjela, ali ove četiri egzistiraju još od Hipokrata i simboliziraju na neki način četiri elementa; vodu, zemlju, vatru i zrak.
U bojama bi to bile plava, crvena, zelena i žuta osobnost.
Plavi: analitični, introverti, hladni, proračunati. Oni na put idu kada su hoteli najjeftiniji, provjere stanje na cestama i uvijek imaju backup plan.
Zeleni: introvertirani emotivci, empatični, brinu o tuđem mišljenju, kreativci, umjetnici. Zelene osobnosti su uvijek spremne pomoći, uplatiti novac za migrante, djecu, životinje.
Žuti: ekstroverti, veseljaci, vole ljude, žele sve probati, ali im brzo sve dosadi..
Crveni: kolerici, brzi, direktni, odmah sve i sada. Ne čitaju nikada uputstva, idu odmah u rješavanje problema..
Mi smo mješavina sva četiri tipa, ali jedan tip je uvijek dominantan.
Koji tip ljudi je najskloniji doći na tvoje edukacije?
Moram reći kako je moj interes za ove vještina došao prije svega iz prodaje. To je moja zona interesa bila i ostala. Nisam terapeut niti psiholog. Radim s ljudima iz prodaje i učim ih kako složiti timove, kako pravog čovjeka staviti na najbolje radno mjesto za njega, ali i za kompaniju. Ne radim privatni coaching niti terapije, ja samo pomažem brzo i efikasno složiti prodajne timove. To struka i psiholozi baš i ne vole, jer se ne uklapa u klasično poimanje bavljenja ljudima na ovoj ili onoj razini...
Kako si došao do ovih znanja koja sada dijeliš drugima?
Dugi niz godina radio sam u prodaji automobila i jednom sam bio i na psihološkoj edukaciji o tipovima osobnosti. Predavač mi nije mogao ponuditi alate kako prepoznati osobnost kupca u kratkom vremenu, jer je tvrdio kako su ljudi slojeviti, kako ih se mora bolje upoznati, biti oprezan oko svrstavanja u jedan ili drugi tip osobnosti.
Odlučio sam tada promatrati sve kupce koji dolaze i tražiti im zajedničke značajke; od načina komuniciranja, izgleda, ponašanja, detalja... Važno je tada gledati i koju marku cipela, sata ili odijela nose, jesu li glasni ili tihi... Svaka takva spoznaja je dobra u poslu, ali privatno me to nekada ograniči jer olako donesem sud o osobi i diskvalificiram je.
Pa koji bih ja bila tip osobnosti?
Tvoj tip osobnosti je uglavnom crveni, cipele mi ukazuju da imaš i nešto plave, da si analitična, imaš i emotivnosti, ali na zadnjem mjestu je veselje. I to što u razgovoru dižeš kažiprst ukazuje na to crvenilo.
Koliko teško ljudi prihvaćaju to „ogoljavanje“?
Pa nisu baš svi spremni prihvatiti dojam koji ostavljaju na druge ljude. Treba im malo vremena. Vidim to na radionicama koje radim u tvrtkama ili one koje radim van sustava za pojedince koji žele shvatiti više.
Meni se tvoja osobnost čini crvena. Jesam li pogodila?
Dobro si pogodila, evo mali tip, osobe s podignutim rukavima do lakta su uvijek crvene.
Vidim da iz ovoga možemo puno pročitati o ljudima. Radiš to samo u tvrtkama koje se bave prodajom?
Ne, javljaju mi se ljudi iz raznih sfera gospodarstva. Od velikih kompanija, banaka, osiguravajućih društava, do malih poduzetnika i obrtnika. Ova metoda je uistinu od pomoći i ljudi to koriste u raznim poslovima.
Boje li se ljudi tvojeg skenera?
Da, prilično. Nije baš ugodno. Evo koristim priliku da pronađem prijatelja...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....