SHUTTERSTOCK
Proces

Kako izaći iz začaranog kruga u kojem je sve podređeno razmišljanju o propaloj vezi

Šest jasnih znakova da ga niste preboljeli

Nakon prekida, prirodno je napraviti refleksiju na vezu i što je sve dovelo do njezinog kraja. Gledanje na prošlost trezvene glave uči nas izvući ono najbolje iz veze i u čemu bismo još mogli poraditi na sebi. No, kada kopanje po emocionalnim ranama počinje negativno utjecati na vašu svakodnevicu i odnose s drugim ljudima, ulazite u začarani krug toksičnosti.

Ruminacija

Američko društvo psihologa opisalo je ruminaciju kao stanje ponavljajućih negativnih misli o teškim događajima, njihovim uzrocima i posljedicama. Ostajanje u dugotrajnim, negativnim mislima može dovesti do razvoja depresije i anksioznosti te općenito pogoršati psihička stanja. Primjer ruminacije bi otprilike mogao izgledati kao stalno vraćanje u sjećanja ili fiksiranje na mukotrpne svađe do te mjere da vaš um više nije sposoban razmišljati ni o čemu drugom. Čak i ako više niste u kontaktu s bivšim, dosljedne, nametljive misli mogu održati dio prošle veze na životu.

Preživljavanje je način na koji vam vaš um pokazuje da postoji emocionalna povreda

Razmišljanje o bivšem više je zbog naše potrebe za preživljavanjem nego stvarnoj naklonosti prema toj određenoj osobi. Preživljavanje je način kojim nam um pokazuje da postoji emocionalna povreda koju treba izliječiti - navodi psihologinja Lisa Marie Bobby.

Kad god postoji neki prazan prostor u kojem vaš um nije zaokupljen, ako razmišljate o svom bivšem, proživljavate.

Evolucijski gledano, stvoreni smo za društvene i partnerske odnose. Zato, gubitak partnera pokreće iste instinkte za preživljavanje koje naš mozak pokreće kada smo u fizičkoj opasnosti.

Šest znakova da previše razmišljate - stanje ruminacije

Ovih šest pokazatelja mogu pomoći u rješavanju pitanje jeste li hiper fiksirani na svog bivšeg.

1. Ne osjećate da imate kontrolu nad svojim mislima

Vidjeti staru sliku vas i bivšeg partnera može otključati bujicu sjećanja, čak i ako ste potpuno zacijelili prekid. Međutim, ako ste u stanju ruminacije, ne treba vam događaj poput pronalaska fotografije koja će vas vratiti u sjećanje jer tok vaših misli pojavljuje se niotkuda i traje.

2. Svako slobodno vrijeme ispunjeno je mislima o bivšem

Ako je vaš bivši prvo o čemu razmišljate kad se probudite ili kad god postoji neki prazan prostor u danu u kojem vaš um nije zaokupljen, ako razmišljate o svom bivšem, riječ je o ruminaciji.

3. Stalno provjeravate njegove društvene mreže

Kompulzivno traženje novosti o životu bivšeg na platformama poput Instagrama i Facebooka još je jedan znak koji upućuje na previše razmišljanja.

image
SHUTTERSTOCK

4. Želite naletjeti na njega

Vjerojatno imate aktivnosti koje vas podsjećaju na vašu prethodnu vezu. Ne morate ih prestati raditi, ali možete se naći u situaciji da primjerice idete u određeni restoran ili hodate određenom rutom u nadi da ćete ga vidjeti.

5. Vaši prijatelji spominju koliko pričate o bivšem

Ako cijeli dan, svaki dan razmišljate o svom bivšem, vjerojatno o njemu pričate više nego što ste svjesni.

6. Uspoređujete potencijalne ili trenutne partnere sa svojim bivšim

Nisu sve usporedbe loše. Naime, postoji odgovarajuća razina želje za osiguravanjem ne ponavljanja određenih obrazaca iz prošlosti. No, ako razmišljate i uspoređujete radnje ili osobine poput: "Ne kuha kavu na način na koji je to radio moj bivši", budite svjesni da možete ugroziti novi odnos i vašu sposobnost da vidite novu osobu kakva ona uistinu jest.

Kako prestati previše razmišljati

Ako ste se prepoznali u gore spomenutim znakovima ruminacije, ove će vam radnje biti dobar alat u obuzdavanju od ponavljanja negativnih iskustava ili misli.

Odaberite hobi - težite cilju za koji smatrate da nikad niste imali vremena raditi i posvetite vrijeme njegovom postizanju - primjerice upišite školu trčanja ili tečaj kuhanja.

Štoperica - jedan od načina kako se nositi s ponavljajućim negativnim mislima je da odvojite vrijeme za njih - savjetuje terapeutkinja za veze, Pamela Larkin. Postavite štopericu na 10 ili 15 minuta tijekom kojih možete razmišljati o svom bivšem, bez grižnje savjesti. Ali, kad štoperica odbroji navedeno vrijeme, gotovi ste s razmišljanjem. Ova metoda omogućuje da zadržite prostor za svoje osjećaje, ali ne dopustite da vas progutaju.

Ne postoji prečac za izlječenje prošle veze, a ruminacija je samo dio tog pothvata. Prekid je proces, a ne događaj.

Linker
22. srpanj 2024 09:29