Biti dobar u razgovoru za posao zapravo je ključna vještina o kojoj ovisi velika većina vašeg uspjeha, a mnogi su upravo na tom prvom razgovoru - katastrofalni. Naime, razgovor za posao, odnosno znati kako razviti odnos s ljudima ključna je vještina za mnoge aspekte profesionalnog života, kao što su upravljanje odnosima, rješavanje problema, dobivanje klijenata, javni nastup te pregovaranje o plaćama i povišici. Jednako koliko se te vještine traže od zaposlenika, traže se i od poslodavca, kaže to Steve Adcock, stručnjak je za osobne financije i karijeru koji piše blogove o tome kako postići uspjeh i financijsku neovisnost. Milijunaš i bivši programer koji je do 35. godine zaradio milijun dolara pa odlučio da uredski posao više nije za njega i otišao u mirovinu, kaže da je u 14 godina radeći u tehnologiji i na višim rukovodećim pozicijama intervjuirao više od sto kandidata.
- Iznenađujuće mnogo njih nije se ni plasiralo u drugi krug. Na temelju mog iskustva, 90 posto vašeg radnog uspjeha svodi se na vaše sposobnosti intervjua za posao. Nažalost, većina mladih ljudi je užasna u tome - kaže Steve Adcock i savjetuje kojih pet pravila pridonose odličnom dojmu na intervjuima za posao.
Prikladno se odjenite
- Vidio sam ljude kako se pojavljuju na intervjuima u majici i trapericama dok sam ja nosio zakopčanu košulju. Čak i ako su bili kvalificirani za posao, to je ostavilo dojam da nisu uopće razmišljali o tome kako se treba odjenuti ili su loše procijenili. Nije moguće biti preodjeven. Ako niste sigurni kako se profesionalno odjenuti, posavjetujte se. Također donesite sa sobom bilježnicu i olovku. To će pomoći da izgledate pripremljeno i organizirano - savjetuje Adcock.
Budite iskreni u stvarima koje vam baš i ne idu i koje biste mogli poboljšati
- Kada vas na razgovoru za posao pitaju o vašim vještinama, ono što zapravo mjere je vaša razina samosvijesti i vještina rješavanja problema. Najbolji način da odgovorite je da budete iskreni o tome što vam ide lošije i što ste do sada učinili da biste se poboljšali. Na primjer, možete reći: „Obično žurim dovršiti projekt pa ponekad propuštam male detalje. Stoga počinjem raditi malo sporijim tempom i tražiti doprinos od drugih članova tima," - kaže Adcock.
Naglasite jedinstvene vještine rješavanja problema
Adcock kaže da je uvijek na intervjuima za posao postavljao dva pitanja: Pričajte mi o situaciji kada ste riješili zajednički problem pomoću nekonvencionalnog rješenja te opišite situaciju kada niste uspjeli i kako ste se snašli u toj situaciji?
- Puno ljudi je zapelo na njima jer nisu htjeli razgovarati o svojim greškama. Ali ja se uopće nisam brinuo hoće li pogriješiti. Neuspjeh nam pomaže. Više me zanimalo kako procjenjuju neuspjeh i oporavljaju se od njega i kako će to učiniti u mom timu - kaže Adcock.
Uvijek postavite barem dva pitanja
- Nikada ne propustite priliku da postavljate pitanja na kraju intervjua. Zaposlio sam ljude jer su postavljali pronicljiva pitanja umjesto da se pokupe što je prije moguće. Najbolja pitanja pokazuju da želite odmah biti vrijedni timu i da razmišljate o svom doprinosu. Nekoliko primjera što možete pitati: s kojim se (jednim) izazovom redovito suočavate u svom poslu, koji su najhitniji projekti koje treba dovršiti, hoće li biti mogućnosti da se neki i prolongiraju na dulji rok u kojima mogu učiti i koristiti nove vještine, nudi li tvrtka programe obuke zaposlenicima...? - savjetuje Adcock.
Ispričajte zanimljive priče i svoja iskustva
- Jedan od najboljih pokazatelja da netko odgovara mom timu bila je njihova sposobnost da ispričaju priču. Koja su vaša najupečatljivija radna iskustva? Možda je to neočekivani incident koji vam je pomogao da dobijete klijenta. Ili kako ste koristili humor da spasite svoju tvrtku od sramote. Najbolje priče su zanimljive, nezaboravne i izazivaju neku vrstu emocija. Dobra priča također čini proces intervjuiranja zanimljivijim i ugodnijim za sve u sobi - kaže bivši programer.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....