SHUTTERSTOCK
neophodan

Nemojte da vam promaknu i ove jeseni: šest jasnih znakova koji upućuju na manjak vitamina D

Nedostatak vitamina D loše utječe na zdravlje kostiju, mišića, zuba i cjelokupnog imunosnog sustava

Među vitaminima topivim u mastima pripada i vitamin D kojeg ljudsko tijelo prirodno proizvodi prilikom izlaganja sunčevoj svjetlosti. Osim toga, možemo ga pronaći u namirnicama poput riba, punomasnog sira, maslaca, u žumanjku te u nekim vrstama gljiva. Zašto je vitamin D važan, dovoljno govori činjenica da njegov nedostatak negativno utječe na cjelokupni imunosni sustav.

image
SHUTTERSTOCK

Velik broj osoba ima manjak vitamina D

Podaci govore da od njegovog deficita pati čak 40 posto europske populacije. Ovaj nam postotak s nadolazećim, sve kraćim i tmurnijim danima svakako ne ide u prilog. Smanjuje se naše izlaganje prirodnom izvoru ovog vitamina, suncu, a s time i mogućnost dobivanja adekvatne količine ovog važnog mikronutrijenta. Ako ga pritom ne unosimo dovoljno putem hrane, njegov je deficit zagarantiran. Kako ćemo to najbolje primijetiti? Wellness stručnjakinja Samantha Greener izdvojila je šest najčešćih znakova koji upućuju na njegov nedostatak.

Znakovi nedostatka vitamina D

- Mnogi će biti nesvjesni nedostatka ove esencijalne hranjive tvari jer će doživljene simptome lako pripisati užurbanom načinu života, bez dublje svijesti da se iza njih krije ozbiljniji zdravstveni problem - upozorila je Greener.

Neadekvatne razine vitamina D mogu pridonijeti nizu zdravstvenih problema i zato je važno osvijestiti koji znakovi upućuju na njegov manjak u tijelu:

1. Umor

Osjećaj neuobičajenog umora mogao biti jedan od prvih znakova manjka vitamina D.

- Iza uzroka umora često stoji potencijalni nedostatak vitamina D. To može znatno smanjiti razinu energije te uzrokovati probleme sa spavanjem - rekla je Greener.

2. Bol u kostima i donjem dijelu leđa

Ova esencijalna hranjiva tvar usko je povezana s apsorpcijom kalcija, što znači da njezin nedostatak može oslabiti kosti. To pak može rezultirati bolovima u kostima, osobito u kralježnici.

-Zbog toga je donji dio leđa posebno osjetljiv na bol i nelagodu - objasnila je stručnjakinja.

3. Bolovi u mišićima

Osim njegove važnosti za kosti, vitamin D je neophodan za optimalnu funkciju mišića, pomažući im da rade učinkovito i bez nepotrebnog naprezanja.

- Nedostatak ovog važnog vitamina usko je povezan s povećanom upalom, što neminovno pridonosi bolovima u mišićima - rekla je.

4. Često razbolijevanje

Osobe s niskom razinom vitamina D imaju veću vjerojatnost od uzastopnih prehlada, infekcija i gripe. Zato, ako ste stalno bolesni, svakako provjerite razinu vitamina D.

5. Gubitak kose

Ispadanje kose bi također moglo upućivati na manjak razine vitamina D u tijelu.

- Ovo stanje može rezultirati smanjenim rasta dlaka - dodala je.

6. Dugo zacjeljivanje rana

Još jedna uloga vitamina D je da pomaže tijelu u obnovi i regeneraciji tkiva.

- Ako je rani potrebno duže vremena da zacijeli nego inače, možete posumnjati na niske razine vitamina D - rekla je Greener dodajući kako su dodaci ovog vitamina široko dostupni i sigurni kada ih uzimamo prema preporuci liječnika.

Dodatno suplementiranje

Osobe kojima nedostaje ove esencijalne hranjive tvari svakako trebaju razmisliti o suplementiranju jer je vitamin D neophodan za apsorpciju kalcija i doprinosi zdravoj funkciji kostiju, mišića, zuba i imunološkog sustava.

- Također, odrasle osobe i djeca bi trebali uzimati veću dozu vitamina D između listopada i početka ožujka - savjetuju iz Public Health England.

Linker
29. svibanj 2024 18:55